Indoor Cycling

Czym jest aerobik na rowerach (Spinning, Indoor Cycling)?

Najprościej mówiąc, to jazda po:
- zdrowie
– kondycję
– szczupłą sylwetkę
– energię
– zabawę

Indoor Cycling – aerobik na rowerach
20 lat temu, utytułowany kolarz Jonathan Goldberg, przygotowując się do kolejnego sezonu kolarskiego uznał, że samotna jazda w pokoju to koszmar – non stop patrzysz na zegarek, ile ci jeszcze zostało do końca ćwiczeń. A jako, że pogoda nie zawsze dopisuje, czasem trzeba pozostać w domu i potrenować. Wpadł więc na pomysł, że można ćwiczyć skutecznie i systematycznie, lecz w sposób bardziej przyjemny…
Zaprojektował w tym celu rower spinningowy, który był alternatywą dla zwykłego rowerka stacjonarnego. I co więcej, nie trenował na nim sam, lecz zaczął prowadzić zajęcia z kolarstwa halowego we własnym garażu. Zapewne nigdy nie przypuszczał, że dziś na punkcie takich właśnie treningów ludzi ogarnie totalna cyklomania! Aerobik na rowerach spinningowych, stał się bowiem jednym z najbardziej lubianych i uczęszczanych zajęć w klubach fitness. Uprawiany jest w 80 krajach na świecie!
Indoor Cycling (spinning) to rytmiczna jazda na rowerze w grupie, do porywającej i motywującej muzyki, pod dyktando wyszkolonego instruktora, który wyznacza granicę wysiłku oraz tempo.

Co daje ów trening?
Być może mieliście już możliwość widzieć w telewizji bądź Internecie tych pełnych energii ludzi, którzy zdają się jechać w miejscu bez końca i ciągle im mało… I o to właśnie chodzi!
Na zajęciach Indoor Cycling każda minuta jest świetną zabawą, okazją do wspólnego spędzania czasu oraz treningiem, który daje człowiekowi wiele korzyści.
Podczas systematycznego treningu Indoor Cycling pracujemy nad poprawieniem kondycji oraz kształtujemy sylwetkę, gdyż następuje znaczny spadek masy ciała, a szczególnie tkanki tłuszczowej z brzucha, nóg i bioder. Te wyjątkowe zajęcia pozwalają spalić w ciągu godziny nawet 900 kalorii! Dla porównania, w trakcie innych zajęć aerobowych spalamy zwykle około 400 kalorii.
Oprócz pracy nad sylwetką i formą fizyczną, zapobiegamy jednocześnie chorobom cywilizacyjnym. Co więcej, jeśli już jesteśmy chorzy, możemy je pośrednio eliminować. Warto bowiem pamiętać, że regularna aktywność fizyczna, jeśli jest przeprowadzana w sposób właściwy, reguluje ciśnienie tętnicze, poziom cukru i cholesterolu we krwi, poprawia pracę układów krążenia, oddechowego i kostnego (zapobiega osteoporozie).
Nic, tylko trenować!

Zero ograniczeń!!!
Udział w zajęciach Indoor Cycling nie wymaga od uczestników specjalnych umiejętności ruchowych. Każdy może się zapisać, bez względu na wiek, masę ciała oraz aktualny poziom kondycji. Pedały roweru naciskane są w takt muzyki, jednak każdy z uczestników sam decyduje o tym, z jak dużym obciążeniem pedałuje. Podczas aerobiku na rowerach pokonuje się „trasę” na siedząco lub stojąco w wolnym, średnim bądź szybkim tempie. Metod jest mnóstwo i dostosowuje się je do możliwości ćwiczących.
Na tym treningu nie ma pokonanych ani zwycięzców. Jedynym rywalem jest własna słabość, niechęć oraz lenistwo, które należy jak najszybciej usunąć ze swojego życia.
Spinning cieszy się coraz większą popularnością również z tego powodu, iż w maksymalny sposób ogranicza obciążenia stawów: skokowego, kolanowego i biodrowego, a kręgosłup nie jest narażony na mikro-wstrząsy.

Odchudzanie przez sport i dietę jest najskuteczniejsze !!!
Bardzo pocieszające jest to, że dziś mamy możliwość spędzania wolnego czasu w sposób aktywny i jednocześnie przyjemny. Przypomnę, że ciało i psychika człowieka są zawsze w ścisłej zażyłości. Toteż samotna jazda w pokoju bardzo często nie ma nic wspólnego z treningiem, gdyż ludzi męczy taka forma wysiłku. Czasami nie warto się męczyć i na siłę wsiadać i pedałować. Jeśli nie odczuwa się z tego powodu pozytywnych emocji – szkoda czasu.
Czas wypowiedzieć wojnę zbędnym kilogramom, poprawić samopoczucie, podnieść energię życiową i stale dążyć do pełni zdrowia. Do tego osobiście Was zachęcam